Jubileumconcert Vocal Group Esquire

Gepubliceerd: 29 september 2024

Muzikaal feest met 10 jaar Vocal Group Esquire

Vocal Group Esquire bestaat 10 jaar en viert dat op zondag 13 oktober om 16.00 uur met een feestelijk jubileumconcert in de Hofkerk Oldenzaal.

De zangers van Vocaal Group Esquire hebben flink wat zangervaring want ze zingen vrijwel allemaal  vanaf hun 8ste bij het Stadsjongenskoor Oldenzaal en zijn ook na de stemwisseling blijven zingen in het Jongemannenkoor. In 2014 werd als onderdeel van het honderdjarig bestaan van het Stadsjongenskoor een nieuw ensemble opgericht om zangers na hun 25 ste de kans te geven zich muzikaal verder te ontwikkelen: Vocal Group Esquire

De afgelopen tien jaar heeft het ensemble een eigen identiteit gevormd met de nadruk op a capella repertoire in verschillende bezettingen. Hierdoor is een heel breed repertoire bereikbaar geworden met onder andere werken van Maurice Duruflé, Thomas Tallis en Ola Gjeilo. Maar naast klassieke muziek zingt het ensemble ook regelmatig hedendaagse en populaire muziek.  Arrangementen van muziek van Queen, The Beatles en Elbow staan ook regelmatig op het programma.

Het jubileumconcert van Vocal Group Esquire op zondagmiddag 13 oktober wordt dan ook een bonte en plezierige reis door hun hele muzikale oeuvre. Het ensemble laat horen met welke liederen ze in 2014 begonnen tot aan nu. Op deze manier laten de zangers hun verdere muzikale ontwikkeling richting allerlei stijlen van koormuziek horen. Kortom: het wordt een muzikaal feestje!

Vocal Group Esquire staat onder leiding van Dennis Vallenduuk met medewerking van Sander van den Houten, orgel.

Datum: zondag 13 oktober 16.00 uur
Locatie: Hofkerk Oldenzaal

Toegang
€ 10 | Vanaf 18 jaar