Opleidingskoor

In het Opleidingskoor Oldenzaal zingen jongens die net zijn begonnen met zingen bij het Stadsjongenskoor Oldenzaal. Ieder voorjaar gaat dirigent Mariette Effing langs alle Oldenzaalse basisscholen en krijgen de jongens uit groep 3 & 4 een workshop zingen aangeboden. Ieder jaar na de zomervakantie wordt er een nieuw Opleidingskoor gestart.

Het Opleidingskoor repeteert 1 x per week op donderdagmiddag van 15.00 tot 15.45 uur in het repetitiegebouw van de Harmonie St. Joseph (Haverstraat 9, Oldenzaal). Tijdens de repetities maken de jongens op een speelse manier kennis met het notenschrift, krijgen ze stemvorming en leren ze veel nieuwe liedjes. Het plezier om goed te leren zingen staat voo rop. Het Opleidingskoor wordt betrokken bij alle activiteiten en concerten georganiseerd door het Stadsjongenskoor.

De eerste vier weken zijn gratis. Deelname aan het Opleidingskoor kost Є 50,00 per kwartaal. Met deze muzikale basis kunnen de jongens doorstromen naar het Middenkoor